Banner

2012. január 20., péntek

Windows Phone fejlesztői konferencia




Windows Phone fejlesztői konferencia lesz január 25-én szerdán a BME Informatika épületében.
Részletek:


Hatékony szoftverfejlesztés Windows Phone platformra.

Tippek és tapasztalatok.

Fejlesztői konferencia


A BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék szeretettel meghívja Önt és fejlesztő kollégáit a hatékony szoftverfejlesztés Windows Phone platformra című fejlesztői konferenciára.
Helyszín: BME Informatikai épület, Kozma László terem (1117 Budapest, Magyar tudósok körútja 2.)
Időpont: 2012. január 25.(szerda) 9.00-17.00 óra


Nagyobb térképre váltás

Program

9:00-9:30
Regisztráció
9:30-10:00
Köszöntők
Vajta László dékán (BME VIK) , Papp István ügyvezető igazgató (Microsoft Magyarország Kft.), Marcus Störkel Nokia, Country Manager for Hungary and Romania
10:00-10:45
A Windows Phone mint platform fejlesztői szemmel,
Albert István, Charaf Hassan (BME AAIT)
10:45-11:00
A legjobb 3 hallgatói alkalmazás - díjátadás
11:00-11:20
Kávészünet
11:20-12:00
A METRO design  nyelv,  Nagy Dániel (BME AAIT)
12:00-13:00
Ebéd
13:00-13:45
Fejlesztés Windows Phone-ra 1. Kővári Bence (BME AAIT)
13:45-14:30
Fejlesztés Windows Phone-ra 2. Fekete Krisztián  (BME AAIT)
14:30-15:30
Játékfejlesztés Windows Phone platformra,  Rajacsics Tamás (BME AAIT)
15:30-17:00
Demó alkalmazások

Részletes tartalom

A METRO design nyelv (Nagy Dániel)

A Windows Phone 7 vizuális megjelenése szakít a korábbi okostelefon-platformok kijelölte iránnyal, minimalista felület, újszerű elrendezés jellemzi. Egyedisége korántsem öncélú: egyszerű, de meghatározó alapelvek vezették a fejlesztését, a figyelem középpontjába a tartalom került, és természetesen maga a felhasználó.
Az előadás célja, hogy bemutassa e vezérelveket, és a gyakorlati lehetőségeket, amelyek segítségével saját alkalmazásainkban is kamatoztathatjuk őket.

Fejlesztés Windows Phone-ra 1. (Kővári Bence)

Áttekintjük, mire lehet szükségünk a Windows Phone alapú szoftverek készítése során. A fejlesztőeszközök, az emulátor és alapvető vezérlők mellett időt szánunk arra is, hogy megismerjük a Model-View-ViewModel fejlesztési mintát, és azt, hogy miként teheti ez könnyebbé a fejlesztők életét.

Fejlesztés Windows Phone-ra 2. (Fekete Krisztián)

Az előadás során betekintést nyerhetünk a Windows Phone platform szolgáltatásaiba. Olyan fontos témaköröket érintünk mint az alkalmazás állapotának menedzselése, a helymeghatározás, az adattárolás vagy a push notification. Ezek olyan területek amelyekkel egy alkalmazás fejlesztése során foglalkoznunk kell, hiszen napjainkban már elképzelhetetlen, hogy egy okos telefon program ne nyújtson valamilyen helyalapú szolgáltatást. A bemutató során egy éles alkalmazáson keresztül, példákkal demonstrálva mutatjuk be hogyan érdemes a Windows Phone platformjának API szolgáltatásait használni.

Játékfejlesztés Windows Phone platformra (Rajacsics Tamás)

Ebben az előadásban bemutatjuk a Windows Phone 3D képességeit az XNA keretrendszeren keresztül, és megnézzük, hogyan lehet a 7.1-es OS-en Silverlight-ot és XNA-t ötvözni a felhasználói felület készítése során. Szó lesz a Content Pipeline-ról a média tárolásához, Effect-ekről, alapvető kamera és színtér beállításokról, felhasználói bemenet kezeléséről 3D-ben és sok más rajzolással kapcsolatos részről.